hummel-Stadil var år om at finde sit kald

hummel-Stadil var år om at finde sit kald

Hummel og Stadil er to ord, der hænger uløseligt sammen. Hør i dette interview Christian Stadil fortælle om, hvordan han efter en flirt med juraen langsomt fandt ind til sine kernekompetencer.

Se video her!

Først tænkte han på en karriere i militæret, så gik han i sin faders fodspor og studrede jura.

Men i slutningen af 90’erne overtog Stadilfamilien det danske sportstøjsfirma Hummel, der var i kraftig tilbagegang. Kort efter splittede de nye ejere firmaet op i to dele, sport og fashion. Herefter begyndte de uopfordret at sende smagsprøver på deres design til kendte danskere, som de fik til at iføre sig det og på den måde udbrede kendskabet til Hummel. Det skabte en rungende succes, men blev også et definerende eksempel på, hvor Christian Stadil skulle lægge karrieretrykket.

"Det var først efter, at jeg blev 30 år, at jeg begyndte at finde mine kernekompetencer. Den konceptuelle, holistiske tilgang til det at lave forretning er der, hvor jeg hører hjemme, og hvor jeg har det som en fisk i vandet. Så må andre vurdere, om det er noget, jeg kan finde ud af," siger Christian Stadil.

Christian Stadil er imidlertid meget mere end en karriere i overhalingsbanen og masser af skæve idéer.

For ud over at stå i spidsen for holdingselskabet Thornico, der ejer flere hundrede firmaer, er han også erklæret buddhist. Buddhismen og en daglig udøvelse af yoga giver ham ro, overblik og overskud til at passe sine mange forretninger.